Rozšír, obohať svoje vedomosti z oblasti výživy a pohybu...

OBČERSTVENIE NA CESTÁCH ALEBO V PRÁCI

OBČERSTVENIE NA CESTÁCH ALEBO V PRÁCI

Média urobili skvelú prácu podporujúcu konzumáciu jedla 6x denne. Šesť malých jedál denne môže byť výsledkom vysokého príjmu sacharidov, ktoré dvíhajú krvný cukor ako na horskej dráhe.

Mne sa niekedy stáva, že dostanem chuť na malé zahryznutie  medzi obedom a večerov. Dôležité je sa vyhýbať v takom prípade sladkému občerstveniu, ktoré by zastavilo spaľovanie tukov ako primárneho zdroja energie a dostali by ste ešte väčší hlad  ako ste mali predtým.

Stále sa  snažím mať niečo malé pri sebe a v prípade potreby to aj využiť. Tento zoznam piatich potravín je jedna z možnosti, ktorú môžete využiť.

 

ORECHY

Orechy a sú skvele pri low carb a ketogenickom stravovaní , pretože majú vo všeobecnosti nízky obsah sacharidov a vysoký obsah tuku, ale musíte si dávať pozor aký druh orechov konzumujete.

Všetky  orechy majú rozdielny obsah vitamínov a minerálov. Najdôležitejšie sú vitamíny skupiny B a vitamín E. Z minerálov je to vápnik, železo, zinok, draslík, horčík. Orechy obsahujú aj minerály, ktoré pôsobia ako antioxidanty  – selén, mangán, meď a ďalšie fytochemikálie.

Orechy, ktoré odporúčam sú pistácie,  pekanové orechy, makadamové a para orechy. Môžete ich konzumovať samostatne alebo s jedlom, napr. do šalátov. S ich množstvom to nepreháňajte pretože vás bude nafukovať.

 

 

AVOKÁDO

Je to skvela a dostupná potravina vo všetkých supermarketoch. Vynikajúca voľba pri cestovaní, alebo v práci, ak máte pocit hladu.

Cele avokádo neodporúčam zjesť. Polovica avokáda je postačujúca a s druhou polovicou sa rozdeľte s kolegami, alebo s rodinnými príslušníkmi.

Avokádo nasýti a je plne vitamínov najmä skupiny B a minerálov. Obsahuje aj antioxidanty a vlákninu.

S avokádom sa treba trochu pohrať a sám človek musí prísť na to či už je dozreté alebo prezreté. Ja odporúčam skôr hnedé avokádo, ale aj zelena odroda je v pohode.

 

VAJCE NA TVRDO

Také vajce na tvrdo je skvela voľba v práci, odložíte si ho do chladničky, alebo na chladnejšie miesto a neskôr ho skonzumujete.

Vajce obsahuje všetky esenciálne aminokyseliny, je to najkvalitnejší zdroj bielkovín, pri porovnaní s ostatnými potravinami. Vajcia sú najväčším zdrojom cholinu. Vajce obsahuje množstvo vitamínov a minerálov.

.

  

KÁVA

Káva je lahodný napoj, ktorý dodáva energiu v náročných dňoch.  Dôležité je zabezpečiť si kvalitnú kávu, pretože veľké percento kávy, ktorú ľudia bežne konzumujú  pôsobí na organizmus toxicky.

Súvisí to s nekvalitným výberom kávových zŕn, spracovaním a rýchlym pražením. Káva by nemala byť kyslá, ale lahodná. Skúste si urobiť kávu a skonzumovať ju bez pridania nejakých surovín a zistite akú ma chuť.

Bohužiaľ ak pridávate do kávy nebodaj cukor, alebo  mlieko tak to už káva zďaleka nie je.

Ak niekde cestujeme tak mam stále pri sebe ručný mlynček na kávu a aeropress. Aeropress je vynikajúca vec, kde si dokážete pripraviť kávu na cestách alebo v práci. Tam kde nemáte kávovar, stačí vám zovretá voda a lahodný napoj si môžete vychutnávať kdekoľvek.

 

 

 

  

SYROVÉ NITE

Mliečne výrobky obsahujú bielkoviny a mliečny cukor (okrem masla a ghee). Preto mliečne výrobky nekonzumujte ráno, aby ste zbytočne neprerušovali tvorbu energie z tukov.

Sírové nite môžete dostať v každom bežnom obchode alebo  v syrových stánkoch. Najlepšie nite sú vyrobené so surového mlieka.

Ak si zoženiete syrové nite, ktoré pochádzajú od kráv z poctivých fariem tak budú obsahovať vyšší pomer omega 3 mastných kyselín.

 

 

Občerstvenie môže byt rôzne, od orechov, mandľového masla, sušeného mäsa až po horkú čokoládu. Môžete rozumne ovládnuť svoje chute, bez následného zvýšenia glukózy v krvi.

Dôležité je sledovať pomer makroživín na obale alebo si to overiť na internete. Možno budete mať pocit hladu a budete si myslieť, že váš mozog súrne potrebuje cukor, v tom prípade môžete použiť MCT tuky v prášku, ktoré dodajú mozgu rýchlu energiu, ale postupujte s ními opatrne aby vás neprehnalo, kým si telo vybuduje určitú toleranciu.