Rozšír, obohať svoje vedomosti z oblasti výživy a pohybu...

LOW CARB A KETOGENICKÉ STRAVOVANIE – ZAČÍNAME

LOW CARB A KETOGENICKÉ STRAVOVANIE – ZAČÍNAME

Low carb a ketogenické stravovanie nie je  žiadna diéta, ktorú držíte po určitý čas, kde dosiahnete výsledky a po nejakom čase sa opäť vrátite k pôvodnému stravovaniu a k predošlému percentuálnemu podielu tuku. Ale je to životný štýl.

Veľmi dlhu dobu sa hovorilo, že primárnym zdrojom energie pre naše telo sú sacharidy a glukóza. Existuje však aj alternatívny zdroj paliva, ktoré naše telo môže používať za rôznych podmienok. Sú to ketóny (ketolátky).

Ja som začal s low carb stravovaním zhruba pred tromi rokmi a s miernymi zmenami pri tomto životnom štýle ostanem veľmi dlho.

Môj životný štýl bol klasický fitnes, posilňovňu som navštevoval  zhruba 5x za týždeň, dvíhal som váhy, ktoré už boli na slušnej úrovni, ale stále tam niečo chýbalo. Robil som klasické chyby ako sacharidy hneď po tréningu a podobne.  Bol som cely deň unavený, ráno sa mi ťažko vstavalo a vločky na raňajky s rozpustnou kávou ma doslova ničili.

Nebol som vôbec produktívny. Veľmi často som bol chorý, mal som oslabenú imunitu a stále som sa musel vracať do pôvodnej formy a to ma dosť ubíjalo.

Každý vo svojom obore, ktorému sa venuje by mal mať svojho mentora a snažiť sa dostať na jeho úroveň, poprípade ho prekonať a nájsť si niekoho lepšieho. O to sa snažím aj ja. Aj keď je to dosť vysoký ciel, ale preto sme tu na tomto svete aby sme si dokázali, že sme schopný veľkých veci a neuspokojili sa s pokojným pracovným životom a stále sa sťažovali na nízky plat a rôzne veci.

Ja som v prvom rade zmenil a mením sám seba a vidím, že to prináša úspech a začínam mať ľudí okolo seba, ktorých by som bežne nestretol.

Môj mentor je Vlado Zlatoš, ktorý ovplyvnil môj život zásadným spôsobom. Zmenil som úplné myslenie a už chápem čo myslel tým, že ak sa budete stravovať nízkosacharidovo tak vaše telo vás bude nútiť podnikať.

Posledné roky som podrobne študoval rôzne knihy, články, navštevoval kurzy a školenia a myslím si, že nastal čas posunúť svoje nadobudnuté vedomosti ďalej. Stále sa chcem vzdelávať a posúvať vpred či už je to výživa alebo funkčný pohyb, nič iné sa nechystám v dlhodobom horizonte robiť.

Nie som doktor, takže nečakajte odo mňa, že Vám budem predpisovať nejaké tabletky alebo upravovať postupy, ktoré máte nariadene od doktora. Všetko musíte konzultovať s doktorom a už je len na vás akým smerom sa vyberiete.

Ja Vám môžem pomôcť v úprave stravy, ktorá ma veľmi veľké benefity na vaše zdravie. Veľmi ma fascinuje, že s ketogenickým stravovaním sa dajú liečiť alebo zlepšiť stavy u chorobách ako alzheimer, parkinson, epilepsia, porucha transportu GLUT 1, diabetes mellitus, rakovina.

Low carb stravovanie má aj svoje nástrahy, nemali začínať sami ale mali by ste vyhľadať  odborníka, ktorý si tým prešiel a má dostatok skúsenosti a disponuje odbornosťou v danom odbore.

 

VÝHODY LOW CARB A KETOGENICKÉHO STRAVOVANIA

 

  • budete mať minimálny pocit hladu
  • cez deň zažijete pocit plný energie, bez mentálnej hmly
  • naučíte vaše telo využívať na tvorbu energie tuky a šetriť cukry
  • začnú sa vám tvoriť ketóny , ktoré chránia svaly, majú protizápalový efekt a dodávajú stabilnú energiu mozgu.
  • znížite percentuálny podiel tuku vášho tela aj viscelarného.

 

MOJE OSOBNE POZITÍVA

 

  • zníženie percentuálneho podielu tuku
  • zlepšenie imunity, užívanie antibiotík z 2x-3x do roka na 1x za 3roky
  • ochrana svalstva, stabilná hustota aj pri dlhšej pauze
  • nezažívam cez deň mentálnu hmlu, som sústredený počas celého dňa
  • ráno sa budím nervózny, prečo už nezvoní budík a to stávam do prace o 5:00 hod.
  • po celom dni v práci, večer o 22:00 ešte rozmýšľam čo si prečítam aby mi niečo neušlo J

 

 

Čo vám môžem ponúknuť?

  • zmenu stravovania , s postupnými krokmi

 

  • prevediem Vás cez low carb stravovanie až po ketogenické stravovanie

 

  • pomôžem Vám so spiroergometrikým vyšetrením, kde sa dozviete v akom stave je váš metabolizmus a podľa toho nastavíme pomer základných makroživín.

 

  • budem sledovať váš krvný cukor 24 hodín/ 7 dní v týždni aby sme zistili ako reagujete na rôzne potraviny

 

  • naučím vás základy workout cvičenia, core tréningu a vybrané cviky z klasického fitnes

 

  • zníženie percentuálneho podielu tuku

 

  • zvýšenie kondície a nabratie svalovej hmoty

 

Komu odporúčam moje služby?

  • ľudia s nadváhou a obezitou
  • ľudia so sedavým zamestnaním
  • ľudia, ktorí nešportujú
  • ľudia s diabetom II typu
  • vytrvalostným športovcom
  • ľudom, ktorí sú nespokojní so svojim životom

 

AK STE ĎALEKO A MATE ZÁUJEM O SPOLUPRÁCU MÔŽEME KOMUNIKOVAŤ AJ ONLINE.